lingontuvanhejhej.blogg.se

Vi vill med denna blogg bjuda in er föräldrar till era barns vardag samt hålla er uppdaterade med aktuella händelser.

Nobel!

Publicerad 2013-12-10 10:36:23 i Allmänt,

 
 
Idag är det nobeldagen och barnen har fått fundera ut egna uppfinningar. Fröken Birgitte Kalsonge som har tagit "nobelpriset" i Kemi dök upp på Lingontuvan i den tjusigaste klänningen förskolan skådat. Barnen dök också upp finklädda redo för festligheter. Nu vankas nobellunch och nobelsiesta följt av uppfinnarlek i dimman.

 

 
 
 
 

Barnens uppfinningar:

Liv – En maskin som hjälper oss att sluta bråka, slutar att blodet åker ner så att man skrämmer lössen och dom hoppar bort. En maskin som hjälper människor att sluta bråka och vara elaka och sluta dricka alkohol för då blir man konstig. En dinosaurie som kan se runt hela världen och så kan man stoppa in en lapp i näsan på den och så gör den det.

 

Stella – En morgonpromenad, en kvällspromenad man går en liten promenad på kvällen. Och en bok!

 

Lilly – En automatisk vedinkastare som kastar in ved när det behövs och elden har slocknat. Att skriva och uppfinna en bok så att man kan lära sig mycket mycket mer och tänka så att man kan få nobelpriset.

 

Birgitta – Hur man kan ta till vara på äggviteämnen i atmosfären så att de kan utvinnas till vattenkristaller så att det regnar där det behövs, i regioner där människor mest behöver det. Vatten asså. Fattar du? Lite komplicerat kanske men det kommer att fungera. ÅRETS KEMIPRIS!

 

Ivan – Min maskin gör blixten Mcqueen. En riktig Blixten bil!

 

Filip – En spökfångare som gör att spöket inte tar min mamma.

 

Tamara – Att uppfinna är att jag brukar tänka, och när jag börjar tänka bra så tittar jag på mina föräldrar så känns det bra!

 

Clara – En fisk och spökfångare.

 

Isak – En spökfångare så att inte spöket biter mamma i tårna och blir jättearg.

 

Emma – En jordgubbsfångare!

 

Molly – En supersäker pulka som man inte skadar sig på.

 

Mollie – Snö som man inte blir kall av.

 

Isabella – En uppfinning så att vi blir lika starka som Bamse när vi äter honung.

 

Asta – Riktiga smurfar! Dom är små som en tumme och blåa. Smurfarna är snälla!

 

Ellie – En fisk som simmar i luften i mitt rum!

 

Valdemar – Magnus och myggan! Det är en film som är snäll.

 

Olle – Jag vill uppfinna en automatisk tjur. Om det händer någonting med tjuvar så kommer jag ridande på den och fångar tjuvarna med lasso och skickar in dom till polisen.

 

Lukas – En prinsessa som är bra på att trolla kaniner. Då hoppar kaninerna och leker med varandra och bygger och skrämmer kompisarna och säger ajja bajja!

 

Marie – Louise – Så att det inte kommer regndroppar och imma på glasögonen.

 

Noell – Blixten Mcqueen sånger som man kan sjunga i Blixten Mcqueen bilar.

 

Fia – Ett pannband som man sätter över näsan så den inte blir kall!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela